Wedding advices

Ask for help on day-of wedding duties to other engaged friends

Even though we support that every wedding should have a wedding planner to coordinate before, during and after, we know that sometimes it just isn’t affordable to some couples.

With that in mind today we’d like to suggest you’d ask for help to other engaged couples that will be at your wedding.


 

The reason why

Your engaged friends are now going or about to go through the same journey you’ve just been to. Not only are you helping them see what’s about to come their way, as they feel what you feel and want what you want in terms of everything going just perfect. They are not just a couple you know, they are a couple that emotionally is in tune with you, your dreams, worries, and thoughts.

At the same time, if you don’t have a planner, remember that this is YOUR DAY, and you should enjoy it to the fullest, not being worried about times and details. So let someone else help you and do that for you.

 

What they can do for you

By the wedding day you’ll have everything ready to go, so now you need their help in executing your day as you planned and imagined it. What do they get in return? Well, you can do the same thing for them too! The goal is that everybody at the wedding has a good time and you and your husband-to-be don’t have to worry about a thing.

 

But have in mind

This is something that works well in small weddings, of 20 to 30 people max. The logistics are smaller than in a big wedding and it is a little bit more realistic to execute if you are not a wedding planner and keep it really simple. For bigger weddings, in amount of guests, events on the day and space handling, a Wedding Planner should really be on your budget list from day one.

Featured Image: Fotografamos via Summer Camp Wedding

Assinatura_AL

***

Ainda que apoiemos a ideia de que todos os casamentos deveriam ter uma Wedding Planner a coordenar tudo antes, durante e depois, ainda assim sabemos que para alguns casais isto pode não só ser algo de inatingível em budget como por opção.

Com isto em mente, sugerimos que peças ajuda a outro casal de noivos convidados para o casamento na coordenação do teu dia.

 

Porquê eles

Estes teus amigos que estão noivos, tal como tu, estão a passar pelas mesmas coisas, estão prestes a dar o nó e sentem uma maior empatia contigo e com o teu futuro marido. Não só os estás a ajudar a ver de outra maneira como funciona o dia de um casamento (e quanto trabalho dá), como ao contrário de outros amigos, estes estão alinhados emocionalmente convosco.

Ao mesmo tempo, ao não teres uma planeadora de casamentos, lembra-te de que este é o TEU DIA, e que o devias desfrutar a 100% sem teres de te preocupar com horários e logística. Por isso, deixa que alguém o faça por ti.

 

Onde é que eles podem ajudar

No dia do casamento já tudo o que é importante está tratado. Agora é preciso ajuda na execução do dia para que corra como vocês o imaginaram. Antes do dia de casamento passem-lhes a informação, dêem-lhes um briefing, e deixem nas mãos deles. O que é que eles recebem em troca? Podem agora vocês ajudá-los a eles no dia do seu casamento. O objectivo é que toda a gente se divirta, e que os noivos não tenham de se preocupar com nada.

 

Mas tem em mente

Isto é algo que funciona num casamento pequeno, de 20 pessoas, máximo 30. Onde a logística é pequenina e não é preciso muito para que o dia corra bem. Num casamento grande, com muitas pessoas, muitos momentos e movimentação entre espaços, nada como uma Wedding Planner treinada para o assunto, que saiba antecipar e resolver problemas no momento e que esteja bem habituada a estas andanças. A nossa maior sugestão é que se estão a planear um casamento grande, estejam preparados no budget para poderem usufruir do descanso e conforto que só uma WP vos pode dar.


There is no ads to display, Please add some

Leave a Comment